Metoda Cornella, która pomoże Ci robić lepsze notatki

W latach 40. na Uniwersytecie Cornella w Stanach Zjednoczonych został opracowany system robienia notatek w czasie wykładów, dzięki któremu można „wycisnąć” z nich więcej i jeszcze łatwiej przyswoić nowo poznaną wiedzę.

Metoda Cornella, bo tak został ten system nazwany, polega na zapisaniu informacji w konkretny sposób. Po pierwsze, dzielimy kartkę na cztery niesymetryczne części (poniżej schemat).

W pierwszej części zapisujemy tytuł, myśl przewodnią – typowy nagłówek, po którym zidentyfikujemy, czego dotyczą notatki. Dobrze jest także zapisać datę.

Druga, główna część to miejsce na właściwe notatki. Zapisujemy je w standardowy, typowy dla nas sposób, możemy także dodać rysunki, jeśli ułatwiają nam późniejszą naukę.

Część trzecia powinna zawierać podsumowania zapisanych notatek, ich główne myśli i słowa klucze. Można zapisać je w formie pytań, na które odpowiedzi znajdziemy w głównej części.
Ostatnia część to miejsce na streszczenie głównej notatki.

Powinno zmieścić się w 4-5 zdaniach. Pisząc je powinniśmy wyobrazić sobie, że tłumaczymy temat komuś, kto nie zna treści głównej notatki.

Zalety tej metody:

• uporządkowuje materiał od ogółu do szczegółu,

• zmusza do kilkukrotnego „przetrawienia” zapisanych informacji,

• podsumowanie w formie tłumaczenia komuś innemu ułatwia nam samym lepsze zrozumienie tematu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *